2007-09-29

Kulturnatt och annat

Jo, jag vet; det har varit torka på bloggfronten. I vilket fall som helst har jag hållit mig upptagen, bl.a. genom bokmässsan i torsdags. Det blev verkligen en intensiv dag, men en hel del seminarier, en hel del papper och böcker att släpa på, och en hel del fruktansvärt äcklig mat. Men jag skulle utan att tveka stannat hela mässan ut!

Idag är det "Kulturnatt" i Norpan. På förmiddagen var vi och hälsade på "Flottans män" i hamnen, och fick reda på en hel del intressant kuriosa. Det slog mig att människor som levt ett tag faktiskt har upplevs så otroligt mycket, och att jag är rätt kass på att ta tillvara på dessa människors berättelser. Hur ofta tar man chansen att hänga med gamlingar..?

Nu är vi hemma en stund för rast och vila, och marsvinsutfodring såklart, och sen bär det av igen. Får välan återkomma om denna storstads enorma kulturella utbud framöver.

(Ja, kortet är suddigt! Det blir lätt så när Blankan blir så till sig över en bit vindruva att hon helt enkelt inte kan vara still!)