2008-03-30

Intressant helg denna vecka

Helgen började redan i fredags då vi firade 10-årsjubileum med att äta nästan snuskigt mycket tapas på Manésa. Oh, så gott det var. På vägen hem köpte vi en B&J New York Super Fudge Chunk och smaskade oss nästan hela. Mmmm... Tulpaner fick jag också!

I lördags köpte jag en ny mobiltelefon, och det var intressant: först gick vi till Mediamarkt och där var telefonen jag ville ha såklart slut, men för en handpenning skulle de beställa in en till tisdag. Jaja, fine, handpenning betald i kassan. Så tog vi en tur till Elgiganten, bara utifall, och där hade de telefonen inne hundra spänn billigare. (Jag blev helt till mig och köpte en söt liten Golla-väska till min nya sötnos också!) Det knasiga hände i kassan där de frågade om jag ville köpa ett display-skydd för 39 kronor. -Va? Men jag köper ju en mobilväska jag tänkte ha telefonen i. -Ja, men den kan bli repig där inne också. -Eh, nej tack. -Ja, det är bara för din egen skull. -Tack, men nej tack. Så tänk på detta: när du tar av den medföljande (!) skyddsplasten på din nya mobiltelefon sänker du alltså genast värdet på den med 39 spänn! Gott in himmel! (Handpenningen fick jag såklart tillbaks. Var inte orolig.)

Så Söndag. Till och börja med så såg vi Djurgårdens första mål på IKF när vi glodde genom staketet vid Idrottsparken. Bryggerimästaren här hemma fick sedan lite sällis till HK där vi köpte en gurka, tre burkar krossade tomater och två tomma backar (som ölet ska tappas upp i) för, hör och häpna, -51 kronor. Vi fick alltså 51 kronor tillbaka i kassan när vi handlade. Ja AT, det var hon, den där blonda kassörskan. Överraskad..?

Det ska bli spännande och se vad som kan hända nästa vecka.