2007-03-31

Nu så...

Tänk vad våren gör med en - man vill bara vara ute och sprätta och inte alls sitta inne vid datorn! Idag har jag varit ute massor, både burit grejjer och lufsat runt med AnnaTessa, men nu börjar det blåsa lite kallt och jag är trött som en gnu (kan även bytas ut mot "skunk" eller "bisonoxe") så nu känns det OK att sitta och jäsa framför skärmen ett tag. Jag ska titta på Min granne Totoro ikväll och äta lördagsgodis också, så det kommer att bli en toppenkväll! (Jag är så trööööött....)

Det mest underbara som hänt hittills denna vecka är att Danny och jag firade vårat 9-årsjubileum i onsdags. När jag kom hem efter jobbet fick jag paket och blommor (liljan till höger) och så lagade vi sushi och drack pilsner. Efter middagen drog jag med Danny ut för att ge honom hans överraskning, och lurade i honom att vi skulle gå på squaredance. Han drog en suck av lättnad när han förstod att vi skulle se en föreställning med Marcus Birro, som för övrigt var något av det mest roliga jag varit med om på länge.

Karin Jansson på Folkbladet(.se) skriver: "Men det är med värme i hjärtat och en mysig känsla av bomull i magen som jag lämnar den svarta salen i Kulturkammaren för en promenad hemåt i den ljumma marskvällen", och jag kan inget annat göra än att hålla med.

Vi avslutade kvällen med Ben&Jerry-glass, och livet kunde inte kännas bättre än det gjorde just den här kvällen.