2007-03-06

Strumpsortering och min bild av mannen

Usch, vad trist det är att sortera tvätt. Tristast av allt är nog att sortera strumpor. Inte för att det försvinner några för mig, det har kanske hänt fem gånger sen 1999 att det kommit tillbaka ett omaka par från tvättstugan, utan mest för att jag vet att redan dagen efter kommer man att ta isär dessa perfekta par och att nedräkningen till nästa tvätttid börjar...

I kväll tog Danny och jag en tur till Arbetets museum. Där var vi med i en fotoworkshop som kallades Fånga din bild av mannen. Danny var modell och jag fick fota honom bäst jag ville. Tanken bakom det hela var att "[k]vinnornas foton bidrar till att befria mannen från machorollen och mediernas snäva mansbilder". Har jag tur, och bilderna blev bra, så får vi vara med i en utställning på Arbetets museum i november. Spännande!