2007-03-21

Vattna bör man

Idag har allt känts lite trist. Kanske för att vårsolen inte har visat sig, kanske för att det bara är onsdag, kanske för att jag sov så dåligt i natt. Ingen aning. Känner mig... Slak bara...

Vi har en blomma här i fönstret som också var rätt slak när jag kom hem. Vattenbrist tror jag det kallas. Bladen och blommorna, som ska stå rakt upp, ligger liksom slickade längst kruk-kanten. Då är det tur att jag har en sån ärtig vattenkanna att använda! (Notera även terrakottagrodan - det är så att man kan ana ett mönster...)

Läste i tidningen om att någon tok bodde med familj OCH HÄST i en lägenhet Östra Vemmerlöv. Alltså, jag tyckte att 11 svanar var knasigt, men detta var ju nästan snäppet värre. Till hästinnehavarens försvar kan man väl dock säga att det bara var en ponny. Så lite gödsel och gnagda tapeter (och en renovering för 200 000:-) kan man ju stå ut med.